Легенда на символите
*. Икономия в разхода на гориво
Изборът на гуми с добра категория за разход на гориво ще ви даде по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Гумите оказват до 17% от консумацията на гориво при вашата кола.
Теглото на превозното средство и вашият уникален стил на управление на автобола също могат да окажат сериозно влияние. Енергийно ефективното (екологично) каране намалява потреблението на гориво - съответно и разходитве Ви. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане увеличават доста съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Разликата в графиката между стойностите A и G може да означава намаление на консумацията на гориво с до 7,5%. Накратко изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег. Икономията на гориво се оценява от A до G по цветна схема.
*. Сцепление гумите при влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата между гуми от клас A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според стила на шофиране. За автомобил движещ се с около 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A е с 18 метра по-къс от този на автомобил с гуми клас F. Това е значителна разлика и може да се окаже от голямо значение в извънредна ситуация. Сцеплението на гумите с влажен асфалт е изключително важна характеристика от гледна точка на сигурността и зависи от възможността на гумата да спре колата колкото се може по-бързо върху мокрия асфалт.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че повечето клиенти не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е маркиран. Това маркира гумите по отношение на европейските лимити за ниво на шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на даден автомобил. Избирането на гуми с по-висока категория за шум намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. В долният край е показа стойност в децибели, която показва произведения при въртене шум на гумата. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава много голямо отражение върху нивата на шума. Например при увеличение с около 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.