Легенда на символите в евро етикетите
*. Икономия в разхода на гориво
Ако купите гуми за вашата кола с по-добра категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Научните изследвания показват, че гумите оказват влияние около 17-20% от консумацията на гориво при вашата кола.
Теглото на колата и вашият личен стил на управление на автобола също могат да окажат сериозно влияние. Екологичното каране ще намали разхода на гориво. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане увеличават съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. За минимална консумация на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Икономията в консумацията на гориво е маркирана от A до G по цветна скала.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Разликата в графиката между стойностите A и G означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. Иначе казано изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при всеки 1000 километра пробег.
*. Гуми - сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при внезапно спиране между клас A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при условията на шофиране. За лек автомобил движещ се с приблизително 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A е с около 18 метра по-малък от този на автомобил с гуми клас F. Това е огромна разлика и не рядко се оказва от голямо значение при извънредна ситуация на пътя. Сцеплението на гумите на превозното средство с влажната пътна настилка е много важно за всеки шофьор от гледна точка на безопасността и зависи от способността на гумата да спре автомобила незабавно върху мокрото пътно платно.
*. Влияние на външен шум
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста хора не са запознати със стойностите в децибели, класа за шум също е маркиран на евро етикета. Това класифицира гумите по отношение на европейските стандарти за шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на даден автомобил. Избирането на гуми с по-висока шумова категория намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например увеличение с около 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: гуми за мотори цена нови летни гуми всесезонни гуми online gumi автогуми