Легенда
*. Икономия на гориво
Много научни изследвания показват, че на гумите се дължи около 18-20 процента от консумацията на гориво за вашето превозно средство. Ако поръчате гуми с висока категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2.
Теглото на вашия автомобил и вашият собствен стил на управление на автобола също могат да окажат сериозно влияние. Екологичното (енергийно ефективно) каране ще намали със сигурност потреблението на гориво - съответно и разходитве Ви. Ниското налягане при гумите увеличават сериозно съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. За оптимално потребление на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани спрямо препоръките. Разликата в скалата между стойностите A и G означава редуциране на гориво с до 7,5%. Накратко изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при всеки 1000 км. пробег.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Икономията на гориво е маркирана в евро етикета със символи от A до G по цветна схема.
*. Сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между от клас A и G може да бъде до приблизително 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава при индивидуалния стил на шофиране. Сцеплението с влажен асфалт е изключително важно за всеки шофьор с оглед на безопасността и зависи основно от способността на гумата да спре автомобила бързо върху влажния асфалт. При лек автомобил движещ се с приблизително 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е с около 18 метра по-кратък от този на автомобил с гуми клас F. Това е значителна разлика и може да се окаже от голямо значение в извънредни ситуации на пътното платно.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи част от шума при преминаването на един автомобил. Избирайки гуми с по-добра категория за шум намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате. Децибелите са мярката за външен шум от гумата. Поради факта, че повечето клиенти не са запознати в детайли със стойностите в децибели, класа за шум също е отбелязан. Това маркира гумите по отношение на стандартите на Европейския Съюз за ниво на шум.
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C В долният край е показа стойност в децибели, която показва произведения при въртене шум на гумата. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава много голямо отражение върху нивата на шума. Например увеличение само с 3 dB това ще удвои при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: нови автогуми всесезонни гуми цена зимни гуми