Евро етикет - маркировка
*. Потребление на гориво
Според различни изследвания - на гумите се дължи около 15-20 процента от разхода на гориво при вашето превозно средство. Изборът на гуми с висока категория за разход на гориво ще ви позволи значително по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани. Енергийно ефективното (екологично) каране може значително да намали разхода на гориво. Ниското налягане на гумите увеличават сериозно съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението при мокър път. Теглото на колата и вашият личен стил на каране също могат да окажат сериозно влияние. Икономията в консумацията на гориво е маркирана от A до G в цветна скала.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Разликата между стойностите A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Накратко изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при 1000 км. пробег.
*. Сцепление на гумите при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Сцеплението на гумите на автомобила с влажен асфалт е много важно с оглед на сигурността и зависи най-вече от способността на гумата да спре колата бързо върху влажното пътно платно. Разликата при внезапно спиране между гуми от клас A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава при условията на шофиране от водача. Например при кола движеща се с приблизително 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на гуми от клас A е до 18 метра по-къс от този на превозно средство с гуми клас F. Това е значителна разлика и не рядко се оказва от голямо значение при извънредни ситуации на пътното платно.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като повечето хора не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е отбелязан. Той категоризира гумите по отношение на европейските стандарти за шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на даден автомобил. Ако изберете гуми с по-добра категория за шум намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме Ви също: автомобилни гуми всесезонни гуми цена зимни гуми цени