Обозначения в евро етикета
*. Икономия в изразходването на гориво
На гумите се дължи до 17 процента от консумацията на гориво при вашия автомобил. Ако изберете гуми с добри показатели за разход на гориво ще имате сериозни икономии в разходите при дългосрочна употреба.
За минимална консумация на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани. Енергийно ефективното (екологично) каране намалява консумацията на гориво - съответно и разходитве Ви. Ниското налягане на гумите увеличават доста съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението при мокър път. Теглото на автомобила и вашият личен стил на каране също оказват сериозно влияние.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата между категория A и G означава редуциране на гориво с до 7,5%. Иначе казано изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег. Икономията в консумацията на гориво се маркира от A до G в цветна схема.
*. Гуми - сцепление при мокра настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Различието в спирачния път между гуми класовете A и G може да бъде да достига до 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават при стила на шофиране и други фактори. Сцеплението на гумите с влажна пътна настилка е изключително важно с оглед на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре превозното средство незабавно върху влажния асфалт. За автомобил движещ се с около 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A е до 18 метра по-малък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е огромна разлика и често се оказва от огромно значение при извънредни ситуации.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на един автомобил. Винаги когато избирате гуми с добра шумова категория намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате. Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста клиенти не са запознати в детайли със стойностите в децибели, шумовият клас също е показан в евро етикета. Той класифицира гумите по отношение на европейските лимити за шум.
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи само с 3 dB това ще удвои при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: летни гуми зимни гуми автогуми цени нови гуми за мотор