Евро етикет - маркировка
*. Икономия в разхода на гориво
Според различни изследвания - на гумите се дължи около до 20% от разхода на гориво за вашето превозно средство. Когато поръчате гуми с добра категотия за разход на гориво ще имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво.
Теглото на автомобила и вашият уникален стил на управление на автобола също могат да окажат голямо влияние. Енергийно ефективното (екологично) шофиране намалява разхода на гориво - съответно и разходитве Ви. Обърнете внимание, че ниското налягане на гумите увеличават доста съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението на мокра настилка. За оптимално потребление на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в графиката между категория A и G може да означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при всеки 1000 километра пробег. Икономията на гориво се оценява в евро етикета със символи от A до G по цветна схема.
*. Сцепление на гумите при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между клас A и G може да бъде да достига до 30%. Когато се измерва по изпитани методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според условията на шофиране и други фактори. Например за превозно средство движещо се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-малък от този на автомобил с гуми клас F. Това е огромна разлика и може да се окаже от огромно значение при извънредни ситуации. Сцеплението на гумите с влажен асфалт е изключително важно за всеки шофьор с оглед на безопасността и зависи от възможността на гумата да спре колата по възможност незабавно върху влажния асфалт.
*. Влияние на външен шум
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста хора не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е маркиран. Той маркира гумите по отношение на европейските стандарти за ниво на шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Избирайки гуми с по-висока категория за шум намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. Шумът в децибели, които се създава при въртене на гумата, е отбелязан в долната част на етикета. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава много голямо отражение върху нивата на шума. Например , когато показателят се увеличи с 3 dB това удвоява при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: зимни гуми летни гуми цена автогуми