Легенда на символите в евро етикета
*. Икономия в консумацията на гориво
Изборът на гуми с добра категория за разход на гориво ще ви даде много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Научните изследвания показват, че на гумите се дължи до 17-20 процента от консумацията на гориво при вашето превозно средство.
За максимална икономия на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Енергийно ефективното каране ще намали със сигурност разхода на гориво - съответно и разходитве Ви. Ниското налягане при гумите покачват значително съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокра настилка. Теглото на превозното средство и вашият уникален стил на шофиране също оказват значително влияние. Икономията в потреблението на гориво е маркирана от A до G по цветна скала.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Разликата в скалата между категория A и G означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво на всеки 1000 километра пробег.
*. Сцепление на гумите върху мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при внезапно спиране между гуми клас A и G може да бъде до приблизително 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при стила на шофиране и други фактори. При автомобил движещ се с приблизително 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A е до 18 метра по-къс от този на превозно средство с гуми клас F. Това е значителна разлика и често се оказва от огромно значение в извънредни ситуации. Сцеплението на гумите с влажната пътна настилка е изключително важно с оглед на сигурността и зависи основно от способността на гумата да спре колата по възможност незабавно върху мокро пътно платно.
*. Външен шум влияние
На гумите се дължи част от шума при преминаването на един автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-висока категория за шум намалява отражението върху околната среда, когато шофирате. Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като повечето клиенти не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е отбелязан. Той класифицира гумата по отношение на стандартите на ЕС за ниво на шум.
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Шумът в децибели, които се създава при въртене на гумата, е отбелязан в долната част на етикета. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава голямо отражение върху нивата на шума. Например , когато показателят се увеличи с 3 dB това ще удвои при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: нови автомобилни гуми нови гуми зимни гуми цени нови летни гуми