Легенда
*. Икономия на гориво
Когато имате гуми с по-добра категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Научните изследвания показват, че гумите оказват приблизително 19 процента от разхода на гориво при вашия автомобил.
За минимална консумация на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Ниското налягане на гумите увеличават съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението при мокър път. Теглото на вашия автомобил и вашият личен стил на шофиране също оказват значително влияние. Енергийно ефективното каране намалява разхода на гориво - съответно и разходите Ви. Икономията в потреблението на гориво се отбелязва в евро етикета със символи от A до G в цветна скала.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в графиката между категория A и G може да означава редуциране на гориво с до 7,5%. Накратко изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег.
*. Гуми - сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при внезапно спиране между гуми клас A и G може да бъде до 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според условията на шофиране. Сцеплението с мокър асфалт е изключително важно с оглед на сигурността и зависи най-вече от способността на гумата да спре превозното средство по възможност незабавно върху мокрото пътно платно. Например за превозно средство движещо се с около 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на автогуми от клас A е с около 18 метра по-кратък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е огромна разлика и често се оказва от голямо значение в извънредни ситуации на пътното платно.
*. Влияние на външен шум
Децибелите са мярката за външен шум от гумата. Поради факта, че повечето клиенти не са запознати в детайли с показателите в децибели, шумовият клас също е отбелязан на евро етикета. Това маркира гумите по отношение на лимитите на ЕС за шум.
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-висока категория за шум намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи с 3 dB това ще удвои при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в сайта: нови автомобилни гуми всесезонни гуми зимни гуми цени