Обозначения в евро етикета
*. Икономия в разхода на гориво
Ако притежавате гуми с добра категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Гумите оказват приблизително 15-20 процента от разхода на гориво при вашия автомобил.
За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо изискванията. Енергийно ефективното (екологично) каране намалява разхода на гориво. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане покачват доста съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. Теглото на колата и вашият уникален стил на управление на автобола също оказват сериозно влияние.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Разликата в скалата между стойностите A и G означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег. Икономията в консумацията на гориво се оценява в евро етикета със символи от A до G в цветна схема.
*. Сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при внезапно спиране между гуми клас A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според условията на шофиране от водача. Например за кола движеща се с приблизително 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на автогуми от клас A може да е с 18 метра по-кратък от този на комплект гуми от клас F. Това е много-голяма разлика и често се оказва от огромно значение при извънредна ситуация. Сцеплението на гумите с влажна пътна настилка е много важна характеристика от гледна точка на сигурността и зависи основно от възможността на гумата да спре превозното средство колкото се може по-бързо върху влажното пътно платно.
*. Влияние на външен шум
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста клиенти не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е маркиран на евро етикета. Той класифицира гумите по отношение на лимитите на Европейския Съюз за шум. На гумите се дължи част от шума при преминаването на автомобил. Избирането на гуми с по-добра категория за шум намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. В долният край е показа стойност в децибели, която показва произведения при въртене шум на гумата. Гумите с по-ниско ниво на шум имат често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава отражение върху нивото на шум. Например увеличение с около 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно при нас: всесезонни гуми цени гуми за мотор цена гуми 205 55 r16 гуми 195 65 r15