Обозначенията в евро етикета
*. Консумацията на гориво
Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви даде много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Научните изследвания показват, че гумите оказват приблизително 18-20% от разхода на гориво при вашия автомобил.
Теглото на превозното средство и вашият личен стил на управление на автобола също оказват значително влияние. Енергийно ефективното (екологично) шофиране намалява потреблението на гориво - съответно и разходитве Ви. Ниското налягане на гумите увеличават съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията. Икономията в консумацията на гориво е маркирана от A до G по цветна схема.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата между стойностите A и G означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при всеки 1000 километра.
*. Сцепление гумите при влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата между гуми клас A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според индивидуалния стил на шофиране. Например за лек автомобил движещ се с приблизително 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е приблизително с 18 метра по-кратък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е значителна разлика и често се оказва от голямо значение при извънредни ситуации. Сцеплението на гумите на автомобила с влажната пътна настилка е много важна характеристика от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре колата незабавно върху мокрото пътно платно.
*. Външен шум
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като повечето хора не са запознати в детайли със стойностите в децибели, класа за шум също е показан. Той класифицира гумата по отношение на европейските стандарти за ниво на шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Избирането на гуми с по-висока шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава отражение върху нивата на шума. Например увеличение с 3 dB това удвоява силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: летни гуми цени нови зимни гуми автогуми нови гуми за мотори