Евро етикет - маркировка
*. Потребление на гориво
Изборът на гуми с по-добра категория за разход на гориво ще ви даде по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Много научните изследвания показват, че на гумите се дължи около 18 процента от консумацията на гориво при вашата кола.
Теглото на автомобила и вашият личен стил на шофиране също оказват голямо влияние. Ниското налягане при гумите покачват доста съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението на мокърт път. Икономията в консумацията на гориво е маркирана от A до G в цветна схема.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Разликата в графиката между категория A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Иначе казано изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при 1000 километра.
*. Сцепление при мокра настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Различието в спирачния път между от клас A и G може да бъде да достига до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според индивидуалния стил на шофиране и други фактори. Например при лек автомобил движещ се с 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-кратък от този на комплект гуми от клас F. Това е много-голяма разлика и не рядко се оказва от огромно значение в извънредна ситуация. Сцеплението на гумите с влажната пътна настилка е изключително важно за всеки шофьор с оглед на безопасността и зависи от способността на гумата да спре превозното средство по възможност незабавно върху мокрото пътно платно.
*. Външен шум
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста хора не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е маркиран. Това категоризира гумите по отношение на европейските стандарти за ниво на шум. На гумите се дължи част от шума при преминаването на автомобил. Ако изберете гуми с по-добра категория за шум намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
Маркировката за ниво на шум на гумите е А, B или C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава отражение върху нивата на шума. Например увеличение с около 3 dB това ще доведе до удвояване силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно при нас: летни гуми зимни гуми нови автомобилни гуми нови гуми за мотор