Евро етикет - обозначение
*. Икономия в потреблението на гориво
Научните изследвания показват, че гумите оказват приблизително 18% от консумацията на гориво при вашата кола. Изборът на гуми с по-добра категория за разход на гориво ще ви осигури по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Екологичното (енергийно ефективно) шофиране намалява консумацията на гориво. Обърнете внимание, че ниското налягане на гумите покачват значително съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. Теглото на автомобила и вашият личен стил на управление на автобола също могат да окажат сериозно влияние. Икономията на гориво се маркира в евро етикета със символи от A до G в цветна схема.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Разликата в скалата между стойностите A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво на всеки 1000 километра пробег.
*. Сцепление на влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при внезапно спиране между клас A и G може да бъде до приблизително 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при стила на шофиране и други фактори. Например при лек автомобил движещ се с около 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A е с 18 метра по-кратък от този на комплект гуми от клас F. Това е колосална разлика и може да се окаже от голямо значение в извънредни ситуации. Сцеплението на гумите на автомобила с влажен асфалт е изключително важно с оглед на безопасността и зависи най-вече от възможността на гумата да спре превозното средство бързо върху мокро пътно платно.
*. Външен шум
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че повечето хора не са запознати със стойностите в децибели, шумовият клас също е показан в евро етикета. Това категоризира гумите по отношение на европейските стандарти за ниво на шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Избирайки гуми с добра шумова категория намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи с 3 dB това ще удвои при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: зимни гуми нови летни гуми автогуми цена