Легенда на символите в евро етикетите
*. Икономия на гориво
Научните изследвания показват, че гумите оказват приблизително 15-20 процента от разхода на гориво при вашия автомобил. Когато купите гуми за вашата кола с по-добра категотия за разход на гориво ще имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2.
Теглото на колата и вашият собствен стил на управление на автобола също оказват сериозно влияние. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане увеличават съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. Разликата в скалата между стойностите A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Икономията на гориво се оценява от A до G в цветна схема.
*. Сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Сцеплението на гумите на автомобила с мокър асфалт е изключително важно за всеки шофьор от гледна точка на безопасността и зависи основно от способността на гумата да спре колата възможно най-бързо върху мокро пътно платно. Разликата при внезапно спиране между гуми от клас A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според индивидуалния стил на шофиране от водача. При кола движеща се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A може да е с 18 метра по-къс от този на комплект гуми от клас F. Това е огромна разлика и често се оказва от огромно значение в извънредна ситуация на пътя.
*. Външен шум
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-добра категория за шум намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате. Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много хора не са запознати със стойностите в децибели, шумовият клас също е показан в евро етикета. Той маркира гумата по отношение на европейските стандарти за ниво на шум.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава много голямо отражение върху нивата на шума. Например при увеличение само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: нови зимни гуми нови летни гуми автогуми цени