ProGumi
ПРЕМИУМ АВТОМОБИЛНИ ГУМИ И ДЖАНТИ - ЛЕТНИ, ЗИМНИ И ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ.

Видове джанти

Какви видове джанти има и как да изберем между тях

Ако желаете Вашата кола или друго превозно средство да изглеждат страхотно, най-доброто, което можете да направите е да си монтирате нови джанти. Те са основен визуален елемент на автомобила и едно от първите неща, които хората забелязват. Хубавият комплект колела може веднага да накара една скучна кола да изглежда страхотно. Преди да инвестирате парите си в нов комплект, открийте какви са различните видове джанти.

Части на джантата

Преди да обясним видовете джанти, трябва да обърнем внимание на трите основни компоненти на колелото: гумата, джантата и главината. Гумата обикаля джантата и дава сцеплението на колелото с пътната настилка, а главината от своя страна е мястото, където джантата се прикрепя към оста на автомобила.

Видове джанти

Стоманени джанти

Те са един от основните видове в автомобилната индустрия по целия свят. Стоманените джанти се произвеждат с помощта на мощни хидравлични машини и пресоване на стоманени заготовки. Те са използвани като стандартна опция за джанти в повечето автомобили от нисък клас в продължение на десетилетия и са доминирали в индустрията за автомобилни джанти, докато летите джанти не се появяват.

Стоманените джанти определено са най-добрият вариант, ако имате по-тежък автомобил.

Основният начин да разберете дали колелото е изработено от стомана е по неговия цвят. Те обикновено са по-тъмни, което прави щетите по-малко забележими.

Лети джанти

Летите джанти са чудесен вариант, ако търсите по-добро представяне от стоманените. Какво представляват тези джанти? Те са направени от повече от един метал, така че да бъдат по-здрави от стоманените при сравнение на техните характеристики.

Летите джанти са и най-разпространените на пазара. Те са по-скъпи от стоманените, но в дългосрочен план спестяват пари. Това е така, защото те са по-леки и подобряват икономията на гориво на автомобила.

Потенциалният проблем, че ако попаднете в сблъсък или инцидент, който повреди колелото, то ще се спука, преди да се огъне. Пукнатина в колелото ще бъде много по-скъпа за ремонт. Но това може да бъде добър компромис спрямо увеличения пробег. Летите джанти се предлагат с много повече дизайни и осигуряват стил и функция.
 

Най-често срещаните метали, които се използват заедно в лети джанти, са никел, титан и магнезий. Всички тези метали се използват с алуминий, което ги прави много здрави и издръжливи.

Ковани джанти

Кованите джанти се произвеждат чрез изковаване само на едно парче твърд алуминий във формата им. От друга страна, излетите колела се произвеждат от алуминий, който се втечнява и се излива в различни форми.

Кованите джанти предлагат някои ключови предимства, в сравнение с летите джанти. Те са три пъти по-здрави и 25% по-леки – някои от най-добрите качества, които бихте искали във вашия високопроизводителен автомобил. Основният недостатък обаче е, че кованите колела са три пъти по-скъпи от летите.

Хромирани джанти

Името на хромираните джанти е леко подвеждащо. Те не са направени 100% хром, защото той е много скъп метал и няма смисъл да се прави цяла джанта от него.

Вместо това хромираната джанта има хромирано покритие. В резултат тя не функционира по различен начин, но е намалена вероятността колелото ви да се окисли. Освен това, хромираните джанти подобряват и визуалната привлекателност на автомобила, като придават по-лъскав, модерен и привличащ вниманието вид.

Повечето от евтините джанти на пазара обикновено са покрити с боя, за да се избегне корозия. Някои от тях не се нуждаят от боя, но само ако материалът е устойчив на корозия.

Многочастови джанти

Джантите от две или няколко части стават все по-популярни, защото са привлекателни визуално и лесно се забелязват. Те обикновено имат серия от малки болтове, облицоващи външната част на джантата. Болтовете са там, за да държат всичко заедно. Има много по-евтини копия на тези джанти, които изглеждат само като многочастови джанти, но болтовете са чисто козметични и не служат за нищо.

Джантите от две части обикновено са направени от централната част със спиците и след това джантата. Те могат да бъдат съставени от лят алуминий, заготовка или напълно изкована централна секция, която е или заварена, или закрепена с болтове към цевта на джантата.

Джантите от три части са по-рядко срещани. Те са направени от централна част и две отделни половини на джантата. Повечето колела от три части са изработени по поръчка и решават много специфични проблеми с монтажа.

Те се представят добре на спортни автомобили от висок клас, както и тези с драматични измествания на гумите. В монтажа се използват около 30-40 болта, за да държат частите на джантата заедно, след което се нанася уплътнител, за да се гарантира, че всичко е херметично затворено. Джантите от две и три части позволяват по-креативни дизайни, използващи различни цветове и материали. Те също така могат да позволят бюджетен ремонт в случай на повреда, тъй като отделни части могат да бъдат ремонтирани или заменени без подмяна на цялата джанта.

Размери на джантите

Когато търсите нови джанти, трябва да сте наясно с наличните размери, тъй като различните видове превозни средства се нуждаят от различни размери на джантите. Те обикновено се измерват в:

  • Диаметър
  • Ширина
  • Брой дупки
  • Междуболтово разстояние
  • Отстояние
  • Централен отвор

Добавки

През последните двадесет години тенденциите при декориране на джантите са преминали през хромирани и боядисани стоманени джанти, достигайки до всеки цвят на дъгата. Различните покрития означават различни грижи и поддръжка, така че преди да направите своя избор се уверете, че разбирате с какво се захващате.

Chrome е най-ярката опция, но е и най-трудната за поддръжка. Както при всяка хромирана част, поддържането на огледалното покритие включва малко работа, ако искате да изглежда с високо качество, особено ако живеете в студен климат. Поддръжката може да бъде трудна и ако трябва да се борите с метеорологичните условия и пътната мръсотия, химикалите и солта, които идват с тях.

Боядисаните джанти са опция, която не изисква твърде много грижи и е много издръжлива на лоши условия в ежедневието. Ако живеете в район, който изисква зимни гуми, помислете за боядисани джанти. Просто се уверете, че имат допълнителен прозрачен слой, който да се добави към устойчивостта на корозия срещу солта и химикалите.

Анодизираният алуминий е един от по-малко популярните варианти. Анодирането химически интегрира цвета в повърхността на метала и позволява огромна гама от избор на цветове. Тъй като не е „покритие“ в традиционния смисъл на думата, то няма да прикрие никакви недостатъци по повърхността на колелото. Със сигурност не можете да го използвате за прикриване на драскотини, вдлъбнатини или охлузвания.

Защита

Много различни елементи могат да повредят Вашите скъпи колела, което прави полезни аксесоарите, помагащи за предотвратяване на щетите. Това не само ще запази вашата джанта чиста, но и ще предотврати ръжда и драскотини. Освен това можете да ги получите в голямо разнообразие от цветове, за да го откроите или да се слее с колелото.

Гумите и джантите са едни от най-важните части на автомобила, без значение дали го осъзнаваме. Видът който изберете за Вашето превозно средство, до голяма степен ще определи колко гладко и комфортно ще бъде изживяването Ви на пътя.

Този сайт използва бисквитки

ProGumi