Легенда
*. Икономия в изразходването на гориво
Изборът на гуми с по-добра категория за разход на гориво ще ви даде по-голям пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Много изследвания показват, че гумите оказват влияние приблизително 18 процента от разхода на гориво за вашия автомобил.
За оптимално потребление на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо изискванията. Ниското налягане при гумите увеличават сериозно съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокърт път. Теглото на колата и вашият личен стил на каране също оказват сериозно влияние. Енергийно ефективното (екологично) шофиране намалява консумацията на гориво. Икономията в консумацията на гориво се отбелязва в евро етикета със символи от A до G по цветна схема.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Разликата в скалата между стойностите A и G означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при всеки 1000 км. пробег.
*. Сцепление на влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между класовете A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при индивидуалния стил на шофиране и други фактори. Например при превозно средство движещо се с приблизително 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A е приблизително с 18 метра по-къс от този на автомобил с гуми клас F. Това е значителна разлика и може да се окаже от голямо значение в извънредни ситуации на пътното платно. Сцеплението на гумите с мокър асфалт е изключително важна характеристика с оглед на сигурността и зависи най-вече от способността на гумата да спре автомобила колкото се може по-бързо върху мокрия асфалт.
*. Външен шум влияние
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Винаги когато избирате гуми с добра категория за шум намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате. Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста хора не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е маркиран. Той категоризира гумата по отношение на стандартите на ЕС за ниво на шум.
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение с няколко децибела дава голямо отражение върху нивата на шума. Например при увеличение дори и само с 3 dB това ще удвои при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно при нас: бг гуми 205 55 r16 нови автомобилни гуми





