Евро етикет - маркировка
*. Икономия в горивото
Изследванията показват, че на гумите се дължи приблизително 18-20% от разхода на гориво при вашето превозно средство. Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви позволи много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
Теглото на превозното средство и вашият собствен стил на управление на автобола също оказват значително влияние. Енергийно ефективното (екологично) каране може значително да намали потреблението на гориво. Ниското налягане при гумите увеличават доста съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Икономията на гориво е отбелязана в евро етикета със символи от A до G по цветна скала.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в скалата между стойностите A и G може да означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при 1000 километра пробег.
*. Сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата в спирачния път между клас A и G може да бъде до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при условията на шофиране. Сцеплението на гумите на превозното средство с влажна пътна настилка е много важна характеристика от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре автомобила незабавно върху мокрия асфалт. При автомобил движещ се с приблизително 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-кратък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е колосална разлика и не рядко се оказва от голямо значение в извънредни ситуации.
*. Външен шум
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като много клиенти не са запознати в детайли с показателите в децибели, класа за шум също е показан. Това класифицира гумата по отношение на лимитите на Европейския Съюз за шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Избирайки гуми с по-висока шумова категория намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Маркировката за ниво на шум на гумите е А, B или C. В долният край е показа стойност в децибели, която показва произведения при въртене шум на гумата. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи дори и само с 3 dB това ще удвои силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в магазина: автогуми гуми 205 55 r16 гуми онлайн нови зимни гуми