Легенда
*. Разход на гориво
Изборът на гуми с по-добра категория за разход на гориво ще ви осигури по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Научните изследвания показват, че на гумите се дължи приблизително до 20 процента от разхода на гориво за вашето превозно средство.
За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията. Ниското налягане при гумите увеличават доста съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението на мокърт път. Теглото на колата и вашият личен стил на каране също могат да окажат сериозно влияние. Екологичното (енергийно ефективно) каране намалява потреблението на гориво. Разликата в скалата между стойностите A и G означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при всеки 1000 км. пробег.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Икономията в консумацията на гориво се отбелязва в евро етикета със символи от A до G по цветна скала.
*. Сцепление на гумите при мокра настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Разликата в спирачния път между гуми клас A и G може да бъде до 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според стила на шофиране и други фактори. Сцеплението с мокър асфалт е много важно за всеки шофьор от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре автомобила възможно най-бързо върху влажното пътно платно. Например при кола движеща се с приблизително 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е приблизително с 18 метра по-кратък от този на автомобил с гуми клас F. Това е значителна разлика и може да се окаже от огромно значение при извънредни ситуации на пътното платно.
*. Влияние на външен шум
Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста хора не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е отбелязан. Той маркира гумата по отношение на лимитите на Европейския Съюз за ниво на шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на даден автомобил. Избирането на гуми с по-добра шумова категория намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивата на шума. Например увеличение с около 3 dB това ще удвои при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.