Легенда на символите в евро етикетите
*. Икономия в изразходването на гориво
Гумите оказват около 17-20 процента от разхода на гориво за вашия автомобил. Ако купите гуми за вашата кола с по-добра категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2.
За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани. Ниското налягане при гумите покачват доста съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. Теглото на превозното средство и вашият собствен стил на управление на автомобила също оказват сериозно влияние. Енергийно ефективното каране намалява разхода на гориво - съответно и разходите Ви. Икономията в потреблението на гориво е маркирана от A до G по цветна схема.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в графиката между стойностите A и G означава намаление на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при 1000 километра пробег.
*. Сцепление на мокра настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Разликата при спирането на автомобил между гуми клас A и G може да бъде до около 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според индивидуалния стил на шофиране. Сцеплението на гумите с влажната пътна настилка е изключително важно за всеки шофьор с оглед на сигурността и зависи от способността на гумата да спре колата възможно най-бързо върху влажното пътно платно. Например при лек автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на гуми от клас A е с 18 метра по-кратък от този на комплект гуми от клас F. Това е много-голяма разлика и може да се окаже от голямо значение при извънредни ситуации на пътното платно.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста клиенти не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е маркиран на евро етикета. Това класифицира гумите по отношение на стандартите на Европейския Съюз за ниво на шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на един автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-висока шумова категория намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. В долният край е показа стойност в децибели, която показва произведения при въртене шум на гумата. Гумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава голямо отражение върху нивата на шума. Например увеличение дори и само с 3 dB това удвоява силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме също: всесезонни гуми цени гуми за мотори 205 55 r16 195 65 r15