Символи в евро етикета
*. Икономия в горивото
Ако поръчате гуми с висока категотия за разход на гориво ще имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво. Много научните изследвания показват, че на гумите се дължи около 18% от разхода на гориво за вашата кола.
За оптимално потребление на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Ниското налягане на гумите увеличават съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението при мокър път. Теглото на колата и вашият личен стил на каране също оказват значително влияние. Енергийно ефективното (екологично) шофиране ще намали със сигурност разхода на гориво. Разликата в графиката между категория A и G означава намаление на консумацията на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при всеки 1000 километра пробег.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Икономията в консумацията на гориво се оценява от A до G по цветна скала.
*. Сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Различието в спирачния път между от клас A и G може да бъде до около 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава според условията на шофиране и други фактори. При превозно средство движещо се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е с около 18 метра по-малък от този на автомобил с гуми клас F. Това е колосална разлика и често се оказва от огромно значение в извънредна ситуация на пътя. Сцеплението на гумите на превозното средство с мокър асфалт е много важна характеристика с оглед на безопасността и зависи най-вече от възможността на гумата да спре превозното средство възможно най-бързо върху влажното пътно платно.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Децибелите са мярката за външен шум от гумата. Тъй като повечето клиенти не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е маркиран на евро етикета. Той категоризира гумата по отношение на лимитите на Европейския Съюз за ниво на шум. На гумите се дължи част от шума при преминаването на един автомобил. Избирането на гуми с добра шумова категория намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. Шумът в децибели, които се създава при въртене на гумата, е отбелязан в долната част на етикета. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивата на шума. Например при увеличение с около 3 dB това удвоява при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: нови зимни гуми online gumi 205 55 r16 летни гуми