Легенда на символите в евро етикетите
*. Икономия в разхода на гориво
Научните изследвания показват, че на гумите се дължи до 17-20 процента от консумацията на гориво за вашата кола. Ако притежавате гуми с по-добри показатели за разход на гориво ще имате стабилни икономии в разходите при дългосрочна употреба.
Теглото на колата и вашият личен стил на управление на автобола също оказват сериозно влияние. Енергийно ефективното (екологично) каране ще намали със сигурност потреблението на гориво - съответно и разходитве Ви. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане увеличават съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението на мокърт път. За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Разликата в графиката между стойностите A и G може да означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при всеки 1000 километра.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Икономията в потреблението на гориво се оценява от A до G по цветна схема.
*. Сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата между от клас A и G може да бъде да достига до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават при условията на шофиране и други фактори. Сцеплението с влажната пътна настилка е изключително важна характеристика от гледна точка на сигурността и зависи от способността на гумата да спре превозното средство възможно най-бързо върху мокрия асфалт. Например за кола движеща се с 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-малък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е колосална разлика и може да се окаже от голямо значение при извънредна ситуация.
*. Външен шум
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста хора не са запознати в детайли с показателите в децибели, класа за шум също е показан в евро етикета. Той класифицира гумата по отношение на лимитите на ЕС за ниво на шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на даден автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-висока шумова категория намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. В долният край е показа стойност в децибели, която показва произведения при въртене шум на гумата. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение дори и с няколко децибела дава много голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: гуми 205 55 r16 нови автомобилни гуми