Символи в евро етикета
*. Икономия в разхода на гориво
Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви позволи по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. На гумите се дължи до 19% от консумацията на гориво за вашата кола.
Екологичното (енергийно ефективно) шофиране ще намали потреблението на гориво. Теглото на колата и вашият собствен стил на управление на автомобила също оказват сериозно влияние. Ниското налягане на гумите покачват значително съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението на мокра настилка. За оптимално потребление на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Разликата в скалата между категория A и G означава намаление на консумацията на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво на всеки 1000 километра пробег. Икономията в потреблението на гориво е маркирана от A до G в цветна схема.
*. Сцепление при мокра настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Разликата между гуми класовете A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава според индивидуалния стил на шофиране и други фактори. Сцеплението на гумите на превозното средство с влажната пътна настилка е изключително важно с оглед на безопасността и зависи най-вече от способността на гумата да спре автомобила по възможност незабавно върху мокрия асфалт. За автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-къс от този на автомобил с гуми клас F. Това е колосална разлика и често се оказва от огромно значение при извънредна ситуация на пътя.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на един автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-добра категория за шум намалява отражението върху околната среда, когато шофирате. Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много клиенти не са запознати в детайли със стойностите в децибели, класа за шум също е отбелязан на евро етикета. Това класифицира гумата по отношение на лимитите на Европейския Съюз за ниво на шум.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Шумът в децибели, които се създава при въртене на гумата, е отбелязан в долната част на етикета. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение дори и с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение дори и само с 3 dB това удвоява при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме Ви също: нови зимни гуми летни гуми цена автогуми цени