Евро етикет - маркировка
*. Потребление на гориво
Изборът на гуми с добра категория за разход на гориво ще ви осигури много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Изследванията показват, че на гумите се дължи приблизително до 20% от разхода на гориво при вашето превозно средство.
Теглото на колата и вашият личен стил на шофиране също могат да окажат голямо влияние. Екологичното (енергийно ефективно) каране може значително да намали консумацията на гориво - съответно и разходитве Ви. Ниското налягане при гумите покачват значително съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани спрямо изискванията.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в графиката между категория A и G може да означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Иначе казано изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег. Икономията в потреблението на гориво се отбелязва от A до G по цветна скала.
*. Сцепление гумите при влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата в спирачния път между клас A и G може да бъде до 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава според условията на шофиране и други фактори. При автомобил движещ се с 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е с около 18 метра по-малък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е колосална разлика и не рядко се оказва от огромно значение при извънредни ситуации. Сцеплението с мокра пътна настилка е изключително важна характеристика с оглед на сигурността и зависи най-вече от възможността на гумата да спре превозното средство незабавно върху мокро пътно платно.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Ако изберете гуми с по-висока категория за шум намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате. Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста хора не са запознати в детайли с показателите в децибели, класа за шум също е отбелязан. Това маркира гумата по отношение на лимитите на Европейския Съюз за ниво на шум.
Нивото на шум се сортира в клас A, B или C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме Ви също: зимни гуми бг гуми гуми 205 55 r16 летни гуми