Обозначенията в евро етикета
*. Икономия в горивото
Изборът на гуми с по-добра категория за разход на гориво ще ви позволи значително по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Редица научни изследвания показват, че гумите оказват влияние до 18-20% от разхода на гориво при вашето превозно средство.
Екологичното шофиране ще намали потреблението на гориво - съответно и разходите Ви. Теглото на превозното средство и вашият собствен стил на управление на автомобила също оказват голямо влияние. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане увеличават доста съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението на мокърт път. За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в скалата между категория A и G означава редуциране на гориво с до 7,5%. Накратко изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при 1000 км. пробег. Икономията в потреблението на гориво се маркира в евро етикета със символи от A до G в цветна схема.
*. Гуми - сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между гуми клас A и G може да бъде до 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава според индивидуалния стил на шофиране и други фактори. Сцеплението на гумите на превозното средство с влажен асфалт е много важна характеристика с оглед на безопасността и зависи основно от способността на гумата да спре превозното средство бързо върху мокрия асфалт. При автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-къс от този на автомобил с гуми клас F. Това е огромна разлика и не рядко се оказва от огромно значение при извънредна ситуация.
*. Външен шум
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста хора не са запознати в детайли със стойностите в децибели, шумовият клас също е маркиран. Това класифицира гумата по отношение на стандартите на Европейския Съюз за шум.
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на даден автомобил. Ако изберете гуми с по-висока категория за шум намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шум се сортира в клас A, B или C. Шумът в децибели, които се създава при въртене на гумата, е отбелязан в долната част на етикета. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат показатели между 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава много голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение с 3 dB това ще удвои силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: нови всесезонни гуми нови гуми за мотор 205 55 r16 195 65 r15