Легенда
*. Икономия в консумацията на гориво
Научните изследвания показват, че на гумите се дължи до 18% от разхода на гориво за вашия автомобил. Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви осигури значително по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
Теглото на автомобила и вашият личен стил на каране също могат да окажат голямо влияние. Екологичното (енергийно ефективно) шофиране ще намали със сигурност разхода на гориво. Обърнете внимание, че ниското налягане на гумите увеличават съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокърт път. За максимална икономия на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията. Разликата в графиката между категория A и G означава намаление на консумацията на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво на всеки 1000 километра.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Икономията на гориво е маркирана от A до G по цветна схема.
*. Сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между гуми от клас A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според условията на шофиране от водача. Например за кола движеща се с приблизително 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на гуми от клас A е с 18 метра по-кратък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е значителна разлика и често се оказва от огромно значение при извънредни ситуации на пътното платно. Сцеплението на гумите на автомобила с влажна пътна настилка е много важно от гледна точка на сигурността и зависи основно от възможността на гумата да спре автомобила по възможност незабавно върху влажното пътно платно.
*. Външен шум
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като много хора не са запознати със стойностите в децибели, класа за шум също е маркиран. Той класифицира гумата по отношение на европейските лимити за шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на даден автомобил. Ако изберете гуми с добра шумова категория намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение дори и с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивата на шума. Например увеличение дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: мото гуми бг гуми гуми 205 55 r16 автомобилни гуми