Легенда на символите в евро етикетите
*. Икономия на гориво
Изборът на гуми с по-добра категория за разход на гориво ще ви осигури по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Според редица изследвания - на гумите се дължи приблизително 18-20 процента от разхода на гориво за вашия автомобил.
За максимална икономия на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани. Енергийно ефективното (екологично) шофиране ще намали със сигурност потреблението на гориво. Ниското налягане на гумите покачват значително съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. Теглото на колата и вашият собствен стил на управление на автобола също могат да окажат голямо влияние. Икономията в потреблението на гориво е отбелязана от A до G в цветна схема.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в скалата между категория A и G може да означава намаление на консумацията на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при всеки 1000 км. пробег.
*. Сцепление на гумите върху мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата между гуми клас A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава според индивидуалния стил на шофиране и други фактори. За кола движеща се с 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-малък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е колосална разлика и може да се окаже от огромно значение при извънредна ситуация на пътя. Сцеплението на гумите на превозното средство с мокър асфалт е много важно с оглед на сигурността и зависи основно от възможността на гумата да спре колата колкото се може по-бързо върху мокрия асфалт.
*. Влияние на външен шум
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като много клиенти не са запознати в детайли с показателите в децибели, шумовият клас също е маркиран на евро етикета. Той класифицира гумата по отношение на европейските лимити за шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на автомобил. Избирането на гуми с добра шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Нивото на шум се сортира в клас A, B или C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивото на шум. Например увеличение дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: нови автогуми гуми 205 55 r16 нови гуми зимни гуми цена