ProGumi
ПРЕМИУМ АВТОМОБИЛНИ ГУМИ И ДЖАНТИ - ЛЕТНИ, ЗИМНИ И ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ.
ГУМИТЕ НА БЪДЕЩЕТО -  КАКВО ДА ОЧАКВАМЕ?

ГУМИТЕ НА БЪДЕЩЕТО - КАКВО ДА ОЧАКВАМЕ?

16.05.2023 г.

Конвенционалните гуми за пътнически превозни средства и SUV се нуждаят от специфични нива на налягане в гумите, за да функционират правилно. Производителите обаче планират тези гуми скоро да останат в миналото, защото винаги се опитват да бъдат една крачка пред нуждите на пазара. Ожесточената конкуренция на транспортния пазар стимулира подема на технологиите за гуми. Всеки аспект на дизайна и производството трябва да бъде взет предвид, за да може една компания да успее да се задържи на такъв конкурентен пазар.

През следващите няколко години се очаква да станем свидетели на зрелищна надпревара за разработване и представяне на по-издръжливи модели гуми, с по-голяма устойчивост на пробиване, повишена безопасност при разнообразни пътни условия, намаляване нивата на PSI (минималното студено налягане, което е необходимо за вашата гума, за да пренася своя товар) и др. Но какво означава това за нас, потребителите? Казано по-просто: по-малко отпадъци, по-добра икономия на гориво, без повреди, по-добра производителност и т.н.

Много иновативни технологии са в процес на разработване и тестване, имат оповестени прототипи, но все още не са достъпни за широката публика. Дори тези гуми на бъдещето все още не са налични, бихме могли да надникнем зад кулисите какво планира индустрията за автомобилните гуми на бъдещето още преди новите технологии да завладеят света!

1. БЕЗ СМЯНА НА СПУКАНА ГУМА

Вече са налични някои технологии, които предотвратяват блокирането на автомобили на пътя. Повредената гума често е кошмар за справяне, ето защо повечето производители се стремят към създаването на устойчиви на пробиване гуми.

Тези технологии вече се използват с нови гуми, които се произвеждат в момента. Специалните самозапечатващи се модели на Pirelli и Run flat модели на други производители се базират на безвъздушни конструкции.

RUN FLAT ГУМИ

Модели гуми с Run flat технология, могат да се карат още 80 км, след като въздухът под налягане напусне модела. В тези условия те имат ограничение на скоростта от 80 км. След като възникне загуба на налягане на въздуха и гумата се кара по този начин, това не може да бъде поправено.

САМОЗАПЕЧАТВАЩИ СЕ ГУМИ

Самозапечатващите се гуми имат лепкава субстанция по вътрешната облицовка на протектора. Когато получат пробив, веществото може да запечата пробив с диаметър до 6,35 мм. Този тип гуми предотвратяват понижаването на нивата на PSI и гарантират поддържане на производителността на гумата в условие на инцидент.

 КАКВО ДА ОЧАКВАМЕ ОТ ГУМИТЕ НА БЪДЕЩЕТО?

2. БЕЗВЪЗДУШНИ ГУМИ

Започнало е производството на безвъздушни гуми. Различни марки гуми са създали свой собствен безвъздушен прототип. Тези гуми са проектирани по начин, по който не се нуждаят от въздушно налягане, за да издържат теглото на автомобила, неговите пътници и неговия товар.

Тяхната "вътрешна структура" включва спици, които поддържат необходимата идеална форма на гумата. Тези спици и отпечатъкът на гумата работят заедно, за да осигурят контакт с повърхността по време на шофирането.

Goodyear

Безвъздушните гуми Goodyear вече се произвеждат за различни автомобили. Те вече не са само прототип. Всъщност можете да ги закупите за ограничен брой конкретни превозни средства. За тях обаче са необходими и специални колела. И все пак можем да сме сигурни, че автомобилната индустрия ще приеме такива гуми, когато станат достъпни за широката публика.

MICHELIN

Можете също така да закупите комплект безвъздушни гуми Michelin Uptis. Положителното е, че тези модели не се нуждаят от надуване. Говори се, че тези гуми издържат поне три пъти повече от конвенционалните модели. Сбогувайте се с пробиви и други външни повреди с тази безвъздушна гума, тъй като Michelin Uptis е в състояние да предотврати всички подобни проблеми.

безвъздушни гуми Michelin и Goodyear

Bridgestone

Bridgestone създаде прототип и за екологични гуми. Второто им поколение безвъздушен концептуален дизайн беше разкрит още преди няколко години, но за съжаление те все още не са налични за автомобили. Все пак сме сигурни, че този дизайн на безвъздушна гума ще се използва широко през следващите няколко десетилетия, тъй като е едновременно рентабилен и устойчив на повреди.

безвъздушни гуми Bridgestone

3.ЕКОЛОГИЧНИ ГУМИ

Компонентите от естествен каучук могат да бъдат трудни за намиране. Техният въглероден отпечатък е неизбежен, когато се използва за производство на гуми. Освен това превозните средства също са вредни за околната среда с емисиите на CO2 и разхода на гориво.

Поради тази причина големите производители на гуми се опитват да се борят със замърсяването, като предлагат екологични гуми за всеки модел превозно средство.

ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ЗА ЗАРЕЖДАНЕ НА ГУМИ

Goodyear представи своя модел гума, която може да генерира електричество за електрически автомобили. BH-03 има шарка на протектора, която превръща натрупаната топлина в електричество. Елиминира страха от изтощаване на батерията и спиране на автомобила при най-нестандартни обстоятелства.

КОНЦЕПЦИЯ ЗА КИСЛОРОД

Goodyear също създаде своята концептуална гума Oxygene. Тази гума се отличава с жив мъх, растящ в структурата на отворената й странична стена. Отвореният дизайн на протектора събира влага за мъха, който от своя страна създава кислород. Идеята зад този модел е да се намали замърсяването на въздуха.

екологични гуми Goodyear

3D ОТПЕЧАТАНИ ГУМИ

Michelin въвежда 3D принтирането в индустрията. Техният специален 3D отпечатан прототип на гума. Тези гуми на Michelin биха имали интересен дизайн, вдъхновен от корали, който е отпечатан с материали от биологичен произход, включително естествен каучук.

концепцията Vision на Michelin

ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ГУМИ

Този прототип на Goodyear - Eagle 360 Urban е разработен за превозни средства без водачи. Това е 3D отпечатана сфера, която се управлява от изкуствен интелект. Докато този дизайн няма да се използва при ежедневно шофиране за известно време, Goodyear показа какви иновации можем да очакваме в бъдеще.

Преди да могат всички тези специални гуми дори да бъдат разгледани за одобрение за магистрални приложения и да достигнат до пазара, те трябва да бъдат подложени на строги тестове и да отговорят на много въпроси. Тези гуми безопасни ли са за използване? Предлагат ли устойчива мобилност? Ще притежават ли необходимия PSI? Наистина ли са устойчиви на пробиване? Поддръжката им ще струва ли повече от това, което си струва? С тях трябва да се справят марките, а за нас остава да чакаме с нетърпение да видим наяве новия свят на транспортните технологии.

гума с изкуствен интелект от Goodyear
ProGumi