Легенда
*. Икономия в потреблението на гориво
Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви осигури по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Според редица изследвания - на гумите се дължи приблизително 17 процента от разхода на гориво за вашата кола.
Енергийно ефективното (екологично) шофиране ще намали със сигурност потреблението на гориво. Теглото на автомобила и вашият уникален стил на шофиране също могат да окажат значително влияние. Обърнете внимание, че ниското налягане на гумите увеличават сериозно съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани. Икономията в консумацията на гориво се отбелязва в евро етикета със символи от A до G по цветна схема.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в скалата между стойностите A и G може да означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при 1000 километра.
*. Сцепление на гумите върху мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата в спирачния път между гуми класовете A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава при стила на шофиране от водача. За автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е с 18 метра по-къс от този на автомобил с гуми клас F. Това е много-голяма разлика и не рядко се оказва от голямо значение при извънредни ситуации на пътното платно. Сцеплението на гумите на автомобила с мокра пътна настилка е много важна характеристика от гледна точка на сигурността и зависи основно от възможността на гумата да спре колата възможно най-бързо върху мокро пътно платно.
*. Външен шум
На гумите се дължи част от шума при преминаването на даден автомобил. Винаги когато избирате гуми с добра шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате. Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много клиенти не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е отбелязан. Той класифицира гумата по отношение на стандартите на ЕС за шум.
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C В долният край е показа стойност в децибели, която показва произведения при въртене шум на гумата. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение с около 3 dB това удвоява силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме Ви също: нови гуми за мотори летни гуми цена всесезонни гуми евтини гуми нови автомобилни гуми