Евро етикет - символи
*. Икономия в консумацията на гориво
На гумите се дължи приблизително 20 процента от разхода на гориво при вашия автомобил. Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви позволи по-голям пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Екологичното (енергийно ефективно) каране ще намали със сигурност потреблението на гориво - съответно и разходитве Ви. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане увеличават сериозно съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокра настилка. Теглото на превозното средство и вашият уникален стил на каране също могат да окажат сериозно влияние. Разликата в графиката между категория A и G може да означава намаление на консумацията на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Икономията на гориво се оценява от A до G в цветна скала.
*. Гуми - сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата между гуми от клас A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато се измерва по изпитани методи, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според индивидуалния стил на шофиране и други фактори. За лек автомобил движещ се с 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на гуми от клас A е с около 18 метра по-къс от този на превозно средство с гуми клас F. Това е много-голяма разлика и не рядко се оказва от голямо значение в извънредни ситуации. Сцеплението на гумите на превозното средство с влажна пътна настилка е много важна характеристика с оглед на сигурността и зависи най-вече от способността на гумата да спре автомобила бързо върху мокрия асфалт.
*. Влияние на външен шум
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Избирането на гуми с добра шумова категория намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате. Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като много клиенти не са запознати в детайли със стойностите в децибели, класа за шум също е показан. Това маркира гумата по отношение на европейските стандарти за шум.
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите с по-ниско ниво на шум имат често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава отражение върху нивата на шума. Например , когато показателят се увеличи с около 3 dB това ще удвои при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: автогуми всесезонни гуми цена нови зимни гуми