Символи в евро етикета
*. Икономия на гориво
Много научни изследвания показват, че на гумите се дължи около 15 процента от разхода на гориво при вашата кола. Ако поръчате гуми за вашата кола с добра категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво.
Енергийно ефективното (екологично) шофиране ще намали потреблението на гориво - съответно и разходите Ви. Теглото на автомобила и вашият личен стил на управление на автомобила също оказват сериозно влияние. Ниското налягане при гумите увеличават съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокра настилка. За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани спрямо изискванията. Разликата в скалата между стойностите A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при всеки 1000 километра.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Икономията в потреблението на гориво е маркирана в евро етикета със символи от A до G по цветна скала.
*. Сцепление на гумите върху мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Сцеплението на гумите на автомобила с влажен асфалт е много важно от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре колата възможно най-бързо върху мокро пътно платно. Разликата при спирането на автомобил между гуми класовете A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при условията на шофиране и други фактори. За превозно средство движещо се с 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на автогуми от клас A е с около 18 метра по-къс от този на комплект гуми от клас F. Това е огромна разлика и не рядко се оказва от голямо значение при извънредна ситуация на пътя.
*. Влияние на външен шум
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като повечето хора не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е показан. Това маркира гумите по отношение на стандартите на Европейския Съюз за ниво на шум. На гумите се дължи част от шума при преминаването на даден автомобил. Избирането на гуми с добра категория за шум намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение с 3 dB това ще доведе до удвояване силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в сайта: зимни гуми евтини гуми 205 55 r16 летни гуми