Обозначения в евро етикета
*. Потребление на гориво
Ако поръчате гуми за вашата кола с висока категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Изследванията показват, че на гумите се дължи приблизително 17 процента от консумацията на гориво при вашата кола.
Теглото на колата и вашият собствен стил на управление на автобола също оказват значително влияние. Ниското налягане при гумите увеличават съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението при мокър път. Разликата в графиката между стойностите A и G може да означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Иначе казано изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при 1000 км. пробег.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Икономията в потреблението на гориво се оценява от A до G в цветна скала.
*. Сцепление на влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между гуми клас A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато се измерва по изпитани методи, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според условията на шофиране и други фактори. При автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на гуми от клас A е до 18 метра по-къс от този на автомобил с гуми клас F. Това е много-голяма разлика и може да се окаже от огромно значение при извънредни ситуации на пътното платно. Сцеплението на гумите на автомобила с влажната пътна настилка е изключително важна характеристика от гледна точка на сигурността и зависи основно от способността на гумата да спре колата по възможност незабавно върху мокрото пътно платно.
*. Външен шум
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста клиенти не са запознати в детайли със стойностите в децибели, шумовият клас също е маркиран. Той категоризира гумите по отношение на европейските лимити за шум.
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи част от шума при преминаването на автомобил. Избирането на гуми с добра шумова категория намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение дори и с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение с около 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме също: зимни гуми цени летни гуми автогуми