Евро етикет - маркировка
*. Икономия в разхода на гориво
Научните изследвания показват, че на гумите се дължи приблизително 15 процента от разхода на гориво за вашето превозно средство. Ако имате гуми с висока категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво.
За оптимално потребление на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани. Ниското налягане при гумите увеличават съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. Теглото на автомобила и вашият уникален стил на шофиране също могат да окажат сериозно влияние. Екологичното (енергийно ефективно) каране може значително да намали потреблението на гориво - съответно и разходите Ви.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в скалата между категория A и G означава намаление на консумацията на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при 1000 км. пробег. Икономията в консумацията на гориво се маркира от A до G по цветна скала.
*. Гуми - сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата в спирачния път между гуми класовете A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при индивидуалния стил на шофиране и други фактори. При лек автомобил движещ се с 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на автогуми от клас A е с около 18 метра по-кратък от този на автомобил с гуми клас F. Това е много-голяма разлика и не рядко се оказва от огромно значение в извънредни ситуации. Сцеплението на гумите с влажен асфалт е изключително важно за всеки шофьор от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре колата колкото се може по-бързо върху влажното пътно платно.
*. Външен шум влияние
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста клиенти не са запознати в детайли със стойностите в децибели, класа за шум също е отбелязан. Това класифицира гумата по отношение на лимитите на ЕС за шум.
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-висока шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивото на шум. Например при увеличение дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: зимни гуми евтини гуми гуми 205 55 r16 летни гуми