Легенда на символите
*. Консумацията на гориво
На гумите се дължи приблизително 15% от консумацията на гориво при вашето превозно средство. Изборът на гуми с висока категория за разход на гориво ще ви позволи много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
Теглото на автомобила и вашият уникален стил на управление на автобола също могат да окажат значително влияние. Екологичното (енергийно ефективно) каране ще намали със сигурност разхода на гориво - съответно и разходитве Ви. Ниското налягане при гумите покачват доста съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. За минимална консумация на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата между стойностите A и G означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при 1000 километра пробег. Икономията на гориво е отбелязана от A до G по цветна скала.
*. Сцепление на влажна настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Разликата при спирането на автомобил между от клас A и G може да бъде огромна до 30%. Когато се измерва по изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според стила на шофиране от водача. Например за лек автомобил движещ се с около 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A може да е с 18 метра по-малък от този на автомобил с гуми клас F. Това е огромна разлика и не рядко се оказва от огромно значение при извънредна ситуация на пътя. Сцеплението на гумите на автомобила с мокър асфалт е много важно за всеки шофьор от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре превозното средство по възможност незабавно върху мокрия асфалт.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи част от шума при преминаването на даден автомобил. Избирането на гуми с по-висока шумова категория намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате. Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че повечето хора не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е показан. Това маркира гумите по отношение на лимитите на ЕС за ниво на шум.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно при нас: зимни гуми нови летни гуми автогуми цени