Легенда
*. Икономия в консумацията на гориво
Ако управлявате автомобил с висок клас гуми ще имате по-икономични параметри на потребление на гориво. Научните изследвания показват, че на гумите се дължи приблизително 19 процента от консумацията на гориво при вашата кола.
За оптимално потребление на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията. Ниското налягане при гумите покачва доста съпротивлението при въртене на колелата и се отразява на сцеплението на мокра настилка. Теглото на колата и вашият собствен стил на управление на автобола също могат да окажат значително влияние. Екологичното каране може значително да намали консумацията на гориво. Икономията в консумацията на гориво е отбелязана от A до G по цветна скала.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Разликата между категория A и G може да означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при всеки 1000 километра.
*. Сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Сцеплението на гумите с мокър асфалт е изключително важно от гледна точка на сигурността и зависи най-вече от способността на гумата да спре автомобила възможно най-бързо върху мокро пътно платно. Различието в спирачния път между гуми класовете A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачния път може да е различен според условията на шофиране. Например за лек автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на гуми от клас A е до 18 метра по-кратък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е колосална разлика и не рядко се оказва от голямо значение в извънредни ситуации на пътното платно.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Външния шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че повечето клиенти не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е показан. Това класифицира гумите по отношение на стандартите на ЕС за шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на даден автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-висока шумова категория намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. В долния край е показа стойност в децибели която показва произведения при въртене шум на гумата. Гумите с по-ниско ниво на шум имат често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивото на шум. Например увеличение само с 3 dB това ще доведе до удвояване силата на шума от гумата.
Вижте също: зимни гуми цени нови летни гуми автомобилни гуми цени