Легенда
*. Икономия в консумацията на гориво
Изследванията показват, че на гумите се дължи до 17 процента от разхода на гориво при вашето превозно средство. Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви позволи по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
Теглото на колата и вашият собствен стил на управление на автобола също могат да окажат значително влияние. Ниското налягане на гумите покачват значително съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. Икономията в потреблението на гориво се маркира в евро етикета със символи от A до G в цветна схема.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата между категория A и G означава намаление на консумацията на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при всеки 1000 километра.
*. Гуми - сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Сцеплението с влажна пътна настилка е изключително важна характеристика от гледна точка на безопасността и зависи от възможността на гумата да спре колата колкото се може по-бързо върху мокро пътно платно. Разликата в спирачния път между гуми класовете A и G може да бъде до приблизително 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според индивидуалния стил на шофиране от водача. Например при превозно средство движещо се с около 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е приблизително с 18 метра по-кратък от този на автомобил с гуми клас F. Това е значителна разлика и може да се окаже от голямо значение при извънредна ситуация на пътя.
*. Външен шум влияние
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Винаги когато избирате гуми с добра категория за шум намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много хора не са запознати в детайли със стойностите в децибели, шумовият клас също е маркиран на евро етикета. Той маркира гумата по отношение на европейските стандарти за ниво на шум.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивата на шума. Например при увеличение с около 3 dB това ще удвои силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в магазина: нови зимни гуми нови летни гуми автогуми цена