Легенда на символите
*. Икономия в разхода на гориво
Гумите оказват приблизително 19 процента от разхода на гориво за вашата кола. Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви позволи много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
Теглото на превозното средство и вашият личен стил на каране също могат да окажат сериозно влияние. Енергийно ефективното (екологично) шофиране ще намали консумацията на гориво. Ниското налягане при гумите увеличават сериозно съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението при мокър път. За оптимално потребление на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в графиката между стойностите A и G може да означава намаление на гориво с до 7,5%. Иначе казано изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при 1000 км. пробег. Икономията в потреблението на гориво се оценява от A до G в цветна скала.
*. Сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата между клас A и G може да бъде до приблизително 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според условията на шофиране. Сцеплението на гумите на автомобила с влажен асфалт е много важна характеристика от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре колата възможно най-бързо върху мокрия асфалт. За лек автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-малък от този на комплект гуми от клас F. Това е огромна разлика и не рядко се оказва от голямо значение при извънредна ситуация.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много хора не са запознати в детайли със стойностите в децибели, класа за шум също е маркиран на евро етикета. Това категоризира гумата по отношение на стандартите на Европейския Съюз за ниво на шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на един автомобил. Избирането на гуми с по-висока категория за шум намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. Шумът в децибели, които се създава при въртене на гумата, е отбелязан в долната част на етикета. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивото на шум. Например при увеличение с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: нови гуми за мотор летни гуми всесезонни гуми нови гуми автогуми