Евро етикет - обозначение
*. Икономия в разхода на гориво
Много изследвания показват, че гумите оказват влияние приблизително до 20% от разхода на гориво за вашата кола. Когато изберете гуми с по-добри показатели за разход на гориво ще имате значителни икономии в разходите при дългосрочна употреба.
Енергийно ефективното (екологично) каране ще намали разхода на гориво - съответно и разходите Ви. Теглото на колата и вашият личен стил на шофиране също оказват значително влияние. Ниското налягане на гумите увеличават доста съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението на мокра настилка. За максимална икономия на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Разликата в скалата между стойностите A и G може да означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. Накратко изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво на всеки 1000 километра пробег. Икономията в потреблението на гориво се отбелязва в евро етикета със символи от A до G по цветна схема.
*. Сцепление гумите при влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Сцеплението с влажен асфалт е много важна характеристика от гледна точка на сигурността и зависи основно от възможността на гумата да спре автомобила колкото се може по-бързо върху мокро пътно платно. Разликата в спирачния път между гуми клас A и G може да бъде до около 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според условията на шофиране от водача. Например при кола движеща се с 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A може да е с 18 метра по-малък от този на комплект гуми от клас F. Това е значителна разлика и не рядко се оказва от голямо значение в извънредна ситуация на пътя.
*. Външен шум
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на даден автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-добра категория за шум намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че повечето клиенти не са запознати в детайли с показателите в децибели, класа за шум също е показан в евро етикета. Той категоризира гумата по отношение на европейските лимити за шум.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение дори и с няколко децибела дава много голямо отражение върху нивата на шума. Например увеличение само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме Ви също: автогуми 195 6515 всесезонни гуми нови зимни гуми