Легенда
*. Икономия в разхода на гориво
Научните изследвания показват, че на гумите се дължи до 20% от разхода на гориво за вашия автомобил. Изборът на гуми с висока категория за разход на гориво ще ви позволи значително по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
За максимална икономия на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Обърнете внимание, че гуми с ниско налягане покачват значително съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. Теглото на превозното средство и вашият личен стил на каране също могат да окажат сериозно влияние. Енергийно ефективното каране ще намали потреблението на гориво.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в графиката между категория A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво при 1000 километра. Икономията в потреблението на гориво е отбелязана в евро етикета със символи от A до G в цветна скала.
*. Гуми - сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между класовете A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато се измерва по изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава при стила на шофиране. За лек автомобил движещ се с 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на гуми от клас A е с 18 метра по-кратък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е колосална разлика и не рядко се оказва от голямо значение при извънредна ситуация. Сцеплението с мокър асфалт е много важно с оглед на сигурността и зависи най-вече от възможността на гумата да спре автомобила незабавно върху мокро пътно платно.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста хора не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е маркиран на евро етикета. Той класифицира гумите по отношение на лимитите на Европейския Съюз за шум. На гумите се дължи част от шума при преминаването на даден автомобил. Избирайки гуми с добра шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
Маркировката за ниво на шум на гумите е А, B или C. Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите с по-ниско ниво на шум имат показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивата на шума. Например , когато показателят се увеличи с 3 dB това удвоява силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно при нас: зимни гуми цена нови летни гуми автогуми цени