Легенда
*. Икономия на гориво
Много научни изследвания показват, че на гумите се дължи около до 20% от разхода на гориво при вашето превозно средство. Ако управлявате кола с висок клас гуми определено ще имате далеч по-икономични стойности на потребление на гориво.
Теглото на вашия автомобил и вашият личен стил на каране също могат да окажат сериозно влияние. Екологичното каране намалява потреблението на гориво. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане покачват доста съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението при мокър път. За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо изискванията. Разликата в скалата между категория A и G означава редуциране на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при всеки 1000 км. пробег.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Икономията в потреблението на гориво се отбелязва в евро етикета със символи от A до G по цветна схема.
*. Сцепление на влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Различието в спирачния път между гуми клас A и G може да бъде до 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават при индивидуалния стил на шофиране. Например при лек автомобил движещ се с около 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на автогуми от клас A е с 18 метра по-кратък от този на превозно средство с гуми клас F. Това е много-голяма разлика и може да се окаже от голямо значение в извънредна ситуация. Сцеплението на гумите с влажна пътна настилка е много важно за всеки шофьор от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре превозното средство по възможност незабавно върху мокрия асфалт.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много клиенти не са запознати в детайли с показателите в децибели, класа за шум също е отбелязан на евро етикета. Това класифицира гумите по отношение на европейските стандарти за ниво на шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на даден автомобил. Избирайки гуми с по-висока шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
Маркировката за ниво на шум на гумите е А, B или C. Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава отражение върху нивата на шума. Например увеличение с около 3 dB това ще удвои при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: гуми за мотори цена нови летни гуми всесезонни гуми магазини за гуми автогуми