Евро етикет - маркировка
*. Икономия в разхода на гориво
Когато изберете гуми с по-добра категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Много научните изследвания показват, че на гумите се дължи около 16% от консумацията на гориво при вашето превозно средство.
Теглото на вашия автомобил и вашият уникален стил на шофиране също могат да окажат голямо влияние. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане увеличават сериозно съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка. Икономията в консумацията на гориво е отбелязана в евро етикета със символи от A до G в цветна схема.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Разликата в скалата между категория A и G означава намаление на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при 1000 километра пробег.
*. Сцепление на гумите върху мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата между гуми класовете A и G може да бъде до около 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава според индивидуалния стил на шофиране от водача. Сцеплението с влажната пътна настилка е изключително важно за всеки шофьор с оглед на безопасността и зависи най-вече от способността на гумата да спре колата по възможност незабавно върху мокрия асфалт. При автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на гуми от клас A е с 18 метра по-къс от този на превозно средство с гуми клас F. Това е значителна разлика и не рядко се оказва от голямо значение в извънредни ситуации на пътното платно.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като повечето клиенти не са запознати със стойностите в децибели, шумовият клас също е показан. Това класифицира гумите по отношение на лимитите на Европейския Съюз за шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Избирането на гуми с по-висока шумова категория намалявате отражението върху околната среда, когато шофирате.
Маркировката за ниво на шум на гумите е А, B или C. В долният край на етикета е показана стойност в децибели, която показва генерирания при въртене шум на гумата. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава отражение върху нивото на шум. Например увеличение с около 3 dB това ще удвои силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: летни гуми зимни гуми цена автомобилни гуми нови гуми за мотор