Обозначенията в евро етикета
*. Консумацията на гориво
Ако закупите гуми с висока категотия за разход на гориво ще имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Изследванията показват, че на гумите се дължи до до 20 процента от разхода на гориво при вашия автомобил.
Теглото на колата и вашият личен стил на управление на автобола също могат да окажат значително влияние. Екологичното шофиране ще намали със сигурност разхода на гориво. Ниското налягане на гумите покачват значително съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението при мокра настилка. За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в графиката между категория A и G може да означава намаление на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво на всеки 1000 километра. Икономията в потреблението на гориво е отбелязана от A до G в цветна схема.
*. Гуми - сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между гуми класовете A и G може да бъде до около 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават при условията на шофиране. Сцеплението на гумите на автомобила с влажна пътна настилка е много важна характеристика от гледна точка на безопасността и зависи основно от способността на гумата да спре автомобила незабавно върху мокро пътно платно. Например за автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-малък от този на комплект гуми от клас F. Това е колосална разлика и може да се окаже от огромно значение в извънредна ситуация на пътя.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като повечето хора не са запознати с показателите в децибели, класа за шум също е маркиран. Той класифицира гумите по отношение на европейските лимити за ниво на шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на един автомобил. Избирайки гуми с по-добра шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава изключително голямо отражение върху нивата на шума. Например увеличение с 3 dB това ще удвои при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно при нас: летни гуми зимни гуми цена автогуми цени гуми за мотори