Обозначения в евро етикета
*. Потребление на гориво
Изследванията показват, че на гумите се дължи до 20 процента от разхода на гориво за вашето превозно средство. Ако управлявате превозно средство разполагаща с висок клас гуми може да имате далеч по-икономични параметри на потребление на гориво.
За оптимално потребление на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани. Енергийно ефективното каране намалява консумацията на гориво. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане увеличават сериозно съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението на мокра настилка. Теглото на автомобила и вашият уникален стил на каране също могат да окажат значително влияние. Разликата в графиката между категория A и G може да означава редуциране на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при всеки 1000 км. пробег.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Икономията на гориво е отбелязана от A до G по цветна схема.
*. Сцепление на мокра настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Сцеплението на гумите на превозното средство с мокра пътна настилка е изключително важна характеристика с оглед на безопасността и зависи най-вече от възможността на гумата да спре колата колкото се може по-бързо върху влажното пътно платно. Разликата при спирането на автомобил между гуми класовете A и G може да бъде да достига до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при условията на шофиране от водача. Например за лек автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на гуми от клас A е с 18 метра по-малък от този на комплект гуми от клас F. Това е значителна разлика и може да се окаже от голямо значение при извънредни ситуации на пътното платно.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на един автомобил. Ако изберете гуми с добра категория за шум намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате. Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста хора не са запознати в детайли с показателите в децибели, шумовият клас също е отбелязан на евро етикета. Той класифицира гумите по отношение на лимитите на ЕС за ниво на шум.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат най-често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение дори и с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивото на шум. Например при увеличение с 3 dB това ще доведе до удвояване силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в сайта: гуми за мотор цена летни гуми нови всесезонни гуми гуми онлайн нови автогуми