Легенда на символите в евро етикетите
*. Икономия в разхода на гориво
Когато изберете гуми с добра категотия за разход на гориво ще имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Изследванията показват, че на гумите се дължи до до 20% от разхода на гориво за вашата кола.
Енергийно ефективното (екологично) каране ще намали със сигурност разхода на гориво - съответно и разходите Ви. Теглото на вашия автомобил и вашият собствен стил на шофиране също оказват значително влияние. Обърнете внимание, че ниското налягане на гумите увеличават съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокра настилка. За максимална икономия на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в графиката между стойностите A и G означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво на всеки 1000 километра. Икономията на гориво е маркирана от A до G по цветна скала.
*. Сцепление на гумите при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между гуми класовете A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен според стила на шофиране от водача. Например за кола движеща се с приблизително 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-къс от този на комплект гуми от клас F. Това е значителна разлика и често се оказва от голямо значение в извънредни ситуации на пътното платно. Сцеплението на гумите на автомобила с мокър асфалт е много важно за всеки шофьор с оглед на сигурността и зависи основно от способността на гумата да спре превозното средство незабавно върху мокрото пътно платно.
*. Външен шум влияние
На гумите се дължи част от шума при преминаването на един автомобил. Ако изберете гуми с добра категория за шум намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Шумът от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че доста хора не са запознати в детайли със стойностите в децибели, шумовият клас също е показан. Това категоризира гумата по отношение на лимитите на ЕС за шум.
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи дори и само с 3 dB това ще удвои силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме Ви също: зимни гуми цена бг гуми гуми 205 55 r16 нови летни гуми