Легенда на символите в евро етикета
*. Икономия в консумацията на гориво
Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви позволи по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Гумите оказват около до 20% от консумацията на гориво за вашата кола.
За максимална икономия на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо препоръките. Енергийно ефективното (екологично) шофиране намалява консумацията на гориво. Ниското налягане на гумите покачват значително съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението при мокър път. Теглото на автомобила и вашият личен стил на каране също могат да окажат голямо влияние. Икономията в консумацията на гориво е отбелязана от A до G по цветна скала.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в графиката между категория A и G може да означава редуциране на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при всеки 1000 километра.
*. Сцепление при мокра настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Разликата между гуми от клас A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато се измерва по изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава според индивидуалния стил на шофиране и други фактори. При превозно средство движещо се с приблизително 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на автогуми от клас A е приблизително с 18 метра по-кратък от този на автомобил с гуми клас F. Това е колосална разлика и не рядко се оказва от голямо значение при извънредни ситуации на пътното платно. Сцеплението на гумите на автомобила с влажна пътна настилка е изключително важно за всеки шофьор от гледна точка на сигурността и зависи от възможността на гумата да спре превозното средство възможно най-бързо върху мокрия асфалт.
*. Външен шум
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като повечето хора не са запознати в детайли със стойностите в децибели, класа за шум също е показан. Той класифицира гумата по отношение на стандартите на Европейския Съюз за ниво на шум.
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
На гумите се дължи част от шума при преминаването на един автомобил. Избирането на гуми с добра шумова категория намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате.
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. В долният край е показа стойност в децибели, която показва произведения при въртене шум на гумата. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например увеличение дори и само с 3 dB това ще доведе до удвояване силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: всесезонни гуми гуми за мотори гуми 205 55 r16 195 65 r15





