Символи в евро етикета
*. Икономия в потреблението на гориво
Когато закупите гуми с висока категотия за разход на гориво ще можете да имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2. Според различни изследвания - на гумите се дължи около 15% от разхода на гориво за вашия автомобил.
Теглото на автомобила и вашият собствен стил на каране също могат да окажат голямо влияние. Ниското налягане на гумите увеличават съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението на мокра настилка.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в скалата между категория A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Иначе казано изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при 1000 км. пробег. Икономията в потреблението на гориво е маркирана в евро етикета със символи от A до G по цветна схема.
*. Гуми - сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата в спирачния път между гуми от клас A и G може да бъде до около 30%. Когато измерването е извършено чрез изпитани медоди, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да се различава според индивидуалния стил на шофиране от водача. Например за превозно средство движещо се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е приблизително с 18 метра по-кратък от този на комплект гуми от клас F. Това е колосална разлика и не рядко се оказва от голямо значение в извънредна ситуация на пътя. Сцеплението на гумите на превозното средство с влажната пътна настилка е много важно от гледна точка на сигурността и зависи основно от способността на гумата да спре автомобила по възможност незабавно върху влажното пътно платно.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Поради факта, че много клиенти не са запознати с показателите в децибели, шумовият клас също е отбелязан. Това класифицира гумите по отношение на лимитите на ЕС за шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на даден автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-висока шумова категория намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Шумът в децибели, които се създава при въртене на гумата, е отбелязан в долната част на етикета. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи дори и само с 3 dB това удвоява при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в магазина: автогуми цени гуми зимни гуми цена летни гуми цена