Обозначенията в евро етикета
*. Икономия в разхода на гориво
Според редица изследвания - на гумите се дължи приблизително 19 процента от разхода на гориво за вашето превозно средство. Ако притежавате гуми с по-добри показатели за разход на гориво ще имате големи икономии в разходите при дългосрочна употреба.
За максимална икономия на гориво се грижете гумите да са правилно напомпани спрямо изискванията. Енергийно ефективното каране ще намали със сигурност потреблението на гориво. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане покачват значително съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокърт път. Теглото на колата и вашият личен стил на шофиране също могат да окажат сериозно влияние.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в графиката между стойностите A и G означава редуциране на разхода на гориво с до 7,5%. Обобщено изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви спести над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег. Икономията в потреблението на гориво се оценява в евро етикета със символи от A до G в цветна скала.
*. Гуми - сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път)
Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата в спирачния път между гуми от клас A и G може да бъде до приблизително 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при стила на шофиране. За автомобил движещ се с 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на автогуми от клас A е до 18 метра по-къс от този на автомобил с гуми клас F. Това е значителна разлика и често се оказва от огромно значение при извънредни ситуации. Сцеплението на гумите на превозното средство с влажна пътна настилка е изключително важна характеристика с оглед на безопасността и зависи от възможността на гумата да спре превозното средство бързо върху мокрия асфалт.
*. Външен шум
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста клиенти не са запознати със стойностите в децибели, класа за шум също е отбелязан. Той маркира гумата по отношение на европейските стандарти за шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на един автомобил. Избирането на гуми с добра категория за шум намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение с няколко децибела дава много голямо отражение върху нивата на шума. Например , когато показателят се увеличи само с 3 dB това ще удвои силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в сайта: автомобилни гуми цени гуми цена 205 55r16 195 65 r15