Легенда на символите в евро етикетите
*. Икономия в горивото
Научните изследвания показват, че гумите оказват влияние около 19% от консумацията на гориво за вашата кола. Когато имате гуми с по-добри показатели за разход на гориво ще имате сериозни икономии в разходите при дългосрочна употреба.
За оптимална икономия на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията. Екологичното (енергийно ефективно) каране ще намали със сигурност разхода на гориво - съответно и разходитве Ви. Обърнете внимание, че гумите с ниско налягане покачват доста съпротивлението при въртене и това се отразява на сцеплението при мокър път. Теглото на автомобила и вашият собствен стил на каране също оказват голямо влияние. Икономията в консумацията на гориво се отбелязва в евро етикета със символи от A до G в цветна скала.
- A (зеленo) най-висока стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-ниска стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътнически автомобили
Разликата в скалата между стойностите A и G означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. Иначе казано изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при всеки 1000 км. пробег.
*. Сцепление на влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата в спирачния път между клас A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато измерването е извършено по изпитани медоди, спрямо регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според индивидуалния стил на шофиране и други фактори. Например при кола движеща се с 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е с около 18 метра по-кратък от този на комплект гуми от клас F. Това е огромна разлика и не рядко се оказва от голямо значение при извънредна ситуация. Сцеплението с влажна пътна настилка е изключително важна характеристика от гледна точка на безопасността и зависи основно от способността на гумата да спре колата незабавно върху влажното пътно платно.
*. Влияние на външен шум
На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на автомобил. Винаги когато избирате гуми с по-висока категория за шум намалява влиянието върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: гума маркирана като средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Децибелите са мярката за външен шум от гумата. Тъй като много клиенти не са запознати в детайли с показателите в децибели, шумовият клас също е показан в евро етикета. Той класифицира гумата по отношение на европейските стандарти за ниво на шум.
Нивото на шума е маркирано в евро етикета с A, B и C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава отражение върху нивото на шум. Например при увеличение само с 3 dB това ще доведе до удвояване при силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме Ви също: нови автогуми евтини гуми зимни гуми летни гуми