Евро етикет - маркировка
*. Консумацията на гориво
Много научни изследвания показват, че на гумите се дължи около 15-20 процента от разхода на гориво при вашата кола. Изборът на гуми с добра категория за разход на гориво ще ви осигури по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2.
За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са коректно напомпани спрямо изискванията. Ниското налягане на гумите покачват доста съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението на мокърт път. Теглото на автомобила и вашият собствен стил на шофиране също могат да окажат значително влияние. Енергийно ефективното шофиране ще намали със сигурност разхода на гориво. Разликата в графиката между категория A и G може да означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. Реално погледнато изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при 1000 км. пробег.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Икономията на гориво е отбелязана от A до G по цветна скала.
*. Гуми - сцепление при мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Разликата при спирането на автомобил между класовете A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато се измерва по изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачният път може да е различен при индивидуалния стил на шофиране и други фактори. Например при превозно средство движещо се с приблизително 80 км/ч , когато се натисне спирачката докрай спирачният път на автогуми от клас A е с 18 метра по-малък от този на комплект гуми от клас F. Това е много-голяма разлика и не рядко се оказва от огромно значение при извънредни ситуации. Сцеплението на гумите на автомобила с влажната пътна настилка е изключително важно от гледна точка на сигурността и зависи от способността на гумата да спре колата по възможност незабавно върху мокрия асфалт.
*. Външен шум влияние
Шумът от гумата се измерва в децибели. Тъй като много клиенти не са запознати в детайли със стойностите в децибели, класа за шум също е показан. Това категоризира гумата по отношение на европейските стандарти за шум. На гумите се дължи известна част от шума при преминаването на даден автомобил. Избирането на гуми с добра шумова категория намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате.
1 черна вълна: гума класифицирана като тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна гума(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
В маркировката на гумата е отбелязано нивото на шум с A, B и C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличение само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи само с 3 dB това ще удвои при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Вижте също: автогуми всесезонни гуми цени нови зимни гуми