Легенда на символите в евро етикета
*. Икономия в изразходването на гориво
Изборът на гуми с по-висока категория за разход на гориво ще ви позволи значително по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Изследванията показват, че на гумите се дължи приблизително 19% от разхода на гориво при вашето превозно средство.
За максимална икономия на гориво се грижете гумите да са коректно напомпани спрямо препоръките. Екологичното каране намалява разхода на гориво. Ниското налягане на гумите увеличават сериозно съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява много на сцеплението на мокра настилка. Теглото на вашия автомобил и вашият собствен стил на каране също могат да окажат значително влияние. Икономията на гориво се маркира от A до G по цветна скала.
- A (зеленo) най-добрата стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва за пътническите автомобили
Разликата в скалата между стойностите A и G може да означава намаление на разхода на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво на всеки 1000 км. пробег.
*. Сцепление на влажна настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Сцеплението на гумите на превозното средство с мокър асфалт е много важна характеристика от гледна точка на безопасността и зависи най-вече от способността на гумата да спре превозното средство незабавно върху мокрия асфалт. Различието в спирачния път между класовете A и G може да бъде много голяма до 30%. Когато се измерва по изпитателните методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават при стила на шофиране от водача. За лек автомобил движещ се с около 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на автогуми от клас A е с 18 метра по-къс от този на превозно средство с гуми клас F. Това е колосална разлика и често се оказва от огромно значение при извънредни ситуации на пътното платно.
*. Влияние на външен шум
На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на автомобил. Избирайки гуми с по-висока шумова категория намалявате влиянието върху околната среда, когато шофирате. Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като доста клиенти не са запознати в детайли с показателите в децибели, шумовият клас също е маркиран на евро етикета. Това категоризира гумите по отношение на лимитите на ЕС за шум.
1 черна вълна: тиха (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Маркировката за ниво на шум на гумите е А, B или C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Гумите с по-ниско ниво на шум имат често показатели между стойностите 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивото на шум. Например , когато показателят се увеличи дори и само с 3 dB това удвоява силата на шума от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Препоръчваме Ви също: магазини за гуми 205 55r16 автогуми цени