Евро етикет - обозначение
*. Икономия в разхода на гориво
Научните изследвания показват, че на гумите се дължи приблизително 20 процента от разхода на гориво за вашето превозно средство. Когато притежавате гуми за вашата кола с добра категотия за разход на гориво ще имате по-дълъг пробег с един резервоар гориво и по-малко емисии на CO2.
За оптимална икономия на гориво се погрижете гумите да са правилно напомпани. Екологичното (енергийно ефективно) шофиране ще намали консумацията на гориво - съответно и разходитве Ви. Ниското налягане при гумите покачват значително съпротивлението при въртене на колелата и това се отразява на сцеплението на мокра настилка. Теглото на вашия автомобил и вашият личен стил на шофиране също оказват значително влияние.
A (зеленo) най-добрата стойност за консумация на гориво
G (червенo) най-слабата стойност за консумация на гориво
D (жълто) не се използва за стандартни пътнически автомобили
Разликата между категория A и G означава редуциране на гориво с до 7,5%. В реално изражение изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да доведе до икономия на над 6 литра гориво при 1000 километра пробег. Икономията в консумацията на гориво е маркирана от A до G в цветна схема.
*. Сцепление на мокра настилка
Клас А (най-къс спирачен път) - Клас G (най-дълъг спирачен път)
Различието в спирачния път между гуми класовете A и G може да бъде огромна до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, посочени в регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават според условията на шофиране. Сцеплението на гумите на превозното средство с мокър асфалт е изключително важна характеристика с оглед на безопасността и зависи най-вече от способността на гумата да спре превозното средство бързо върху влажния асфалт. Например при превозно средство движещо се с 80 км/ч при натискане докрай на спирачката спирачният път на гуми от клас A е до 18 метра по-кратък от този на автомобил с гуми клас F. Това е колосална разлика и често се оказва от огромно значение при извънредни ситуации.
*. Външен шум влияние
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като много клиенти не са запознати в детайли със стойностите в децибели, шумовият клас също е показан. Това категоризира гумите по отношение на европейските лимити за шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на един автомобил. Избирайки гуми с по-висока категория за шум намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шум е отбелязанано в три класа А, B и C Шумът, които се генерира при въртене на гумата, е маркиран в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите определяни като такива с ниско ниво на шум имат често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване с няколко децибела дава голямо отражение върху нивата на шума. Например увеличение само с 3 dB това ще удвои при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно при нас: нови всесезонни гуми гуми за мотори цена 205 55r16 195 6515