Легенда на символите в евро етикета
*. Разход на гориво
Изборът на гуми с добра категория за разход на гориво ще ви даде много по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. Научните изследвания показват, че на гумите се дължи приблизително до 20 процента от разхода на гориво за вашата кола.
Теглото на колата и вашият собствен стил на шофиране също могат да окажат голямо влияние. Ниското налягане на гумите покачват доста съпротивлението при въртене и това се отразява много на сцеплението при мокра настилка.
- A (зеленo) най-добрата отчетена стойност за разход на гориво
- G (червенo) най-слабата отчетена стойност за разход на гориво
- D (жълто) не се използва при пътническите автомобили
Разликата в графиката между категория A и G означава редуциране на консумацията на гориво с до 7,5%. Накратко изборът на гуми категория A вместо гуми категория G може да ви икономиса над 6 литра гориво при 1000 километра. Икономията на гориво се маркира от A до G в цветна скала.
*. Сцепление на гумите върху мокра настилка
Най-къс спирачен път (Клас А) - Най-дълъг спирачен път (Клас G)
Сцеплението на гумите на автомобила с влажен асфалт е много важна характеристика от гледна точка на безопасността и зависи основно от възможността на гумата да спре колата бързо върху влажното пътно платно. Разликата в спирачния път между класовете A и G може да бъде до 30%. Когато измерването е направно при изпитани методи, спрямо официалния регламент ЕО 1222/2009. Спирачните пътища може да се различават при условията на шофиране. За превозно средство движещо се с приблизително 80 км/ч при натискане на спирачките докрай спирачният път на гуми от клас A може да е с 18 метра по-малък от този на автомобил с гуми клас F. Това е колосална разлика и може да се окаже от огромно значение в извънредни ситуации на пътното платно.
*. Влияние на външен шум
1 черна вълна: тиха гума (3 dB или повече под бъдещия европейски лимит)
2 черни вълни: средно шумна(между бъдещия европейски лимит и 3 dB под него)
3 черни вълни: шумна гума (над бъдещия европейски лимит)
Външният шум от гумата се измерва в децибели. Тъй като много хора не са запознати в детайли с показателите в децибели, шумовият клас също е маркиран. Той категоризира гумата по отношение на европейските лимити за шум. На гумите се дължи определена част от шума при преминаването на един автомобил. Избирайки гуми с по-добра категория за шум намалява отражението върху околната среда, когато шофирате.
Нивото на шум се сортира в клас A, B или C. Генерираният шум при въртенето на гумата е показан в долния край на етикета, като стойността е в децибели. Автогумите с по-ниско ниво на шум имат най-често показатели между 67 и 71 dB. Увеличаване дори и с няколко децибела дава сериозно отражение върху нивото на шум. Например увеличение дори и само с 3 dB това удвоява при силата на външния шум от гумата.
*. Символ за зимни гуми
Зимните гуми, одобрени за използване при тежки снежни условия, носят специфична пиктограма, наречена „Алпийски символ“ или 3PMSF (3 върха със снежинка). За да има пиктограма, гумата трябва да е преминала специално изпитване за спиране на път със сняг. Въросният символ можете да намерите на страничната стена на гумата.
*. Символ за гуми за лед
Скандинавските зимни гуми, одобрени за използване при изключително студени и екстремни зимни условия, също носят специфична пиктограма, представляваща леден сталагмит. За да носи пиктограмата, гумата трябва да е преминала специално изпитване за екстремно спиране на лед. Тези гуми се продават предимно в скандинавските страни и трябва да се използват при изключително студени и усложнени зимни условия. Обикновено тези гуми не работят добре на влажна повърхност или при умерени зимни условия.
Популярно в сайта: летни гуми зимни гуми цени автогуми цени гуми за мотор цена